2013. február 6., szerda

Eszter

Eszter - nevezzük Eszternek; egy lány. Fiú. Mindenki. Senki. Zsidó. Magyar. Halandó. Halhatatlan. Ember. Szimbólum. Angyal. Bukott angyal. A jó. Eszter a mindenség, és Eszter nem létezik. Eszter a jelen. A jövő. A múlt...

Mennyi minden fér bele egyetlen Eszterbe!

Az Eszter név jelentése: csillag. Hatágú csillag. Dávid-csillag. Sárga csillag. Sztár - a popfesztivál sztárja.

De Eszter, ez a csillag, a lány-fiú-mindenki-senki-zsidó-magyar-halandó-halhatatlan-ember-szimbólum-angyal-bukott angyal-jó-mindenség-nemlétező-jelen-jövő-múlt lezuhant az égből, és senki nem tudja, hová.

Elvesztettük őt, és kétségbeesésünkben mind a romlásba menekültünk. Keressük Esztert. Hiába keressük...

Hogy jövök én ide? Ki vagyok én?

Eszter - a múlt.

Árnyékként követlek, veled vagyok minden pillanatban, minden örömben, bánatban, egészségben, lázálomban... Igen, lázálomban. Még akkor is, ha te nem tudsz róla.

A múltadtól ugyanis nem tudsz megszabadulni - soha!

Eszter vagyok. A múlt vagyok. Egy teher vagyok, egy batyu. Cipelned kell, akár tetszik, akár nem. Hordozom magamban a szmogot, a rothadást, az emberiség minden mocskát, a megkínzottak panaszos fájdalomkiáltását, a hóhérok énekét, a borzalmat, az emlékeket.

Eszter vagyok. A batyud vagyok.

Vigyél magaddal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése